Cele mai frecvente greșeli de conducere – iată cum le eviți și cum Evodrive te poate ajuta

+40 736 955 331

Hai sa ne cunoastem!

conduc@evodrive.ro

Scrie-ne un email

Calea Vitan 229, Sector 3

Bucuresti

Foarte mulți șoferi, indiferent dacă sunt începători sau experimentați, fac adesea greșeli de conducere care îi obosesc, le provoacă dureri musculare sau chiar îi determină să facă anumite accidente.

Iată care sunt cele mai frecvente greșeli făcute de șoferi:

Poziționarea greșită a scaunului

Mulți șoferi, în special, șoferii începători, își ridică scaunului cât pot de sus pentru că au impresia că din această poziție pot vedea mai bine traficul și pot controla mai bine automobilul. Însă, atunci când șoferul își ridică scaunul mult prea sus, s-ar putea să obosească mai repede, provocând astfel accidente.

Dacă scaunul nu este ajustat la o înălțime la care piciorul să stea drept atunci când apasă ambreiajul, pot apărea dureri musculare. Mâinile trebuie să stea în partea superioară a volanului, la orele 10 și 2, astfel încât acestea să nu se încrucișeze când se rotește volanul. De asemenea, șoferul trebuie să aibă coatele ușor îndoite când stă cu mâinile pe volan.

Șoferul nu poate vedea de fiecare dată marginea capotei și nici nu este necesar. Acesta trebuie să-și dezvolte un anumit simț în ceea ce privește dimensiunea mașinii, chiar dacă nu poate vedea părțile ei exterioare. Instructorul auto îl poate ajuta să-și dezvolte acest simț.

PS. Poziționarea scaunului și reglarea oglinzilor este unul dintre lucrurile pe care le vei învăța la prima lecție de condus cu Evodrive.

Controlarea greșită a volanului

Atunci când șoferul vrea să schimbe direcția de mers, trebuie să rotească volanul la unghiul corespunzător, în timp ce mâinile sunt sincronizate. Dacă șoferul nu ține corect mâinile pe volan, sunt mari șanse să piardă controlul asupra lui, chiar și atunci când ia o curbă ușoară cu o viteză mică. Acesta este motivul pentru care șoferul trebuie să țină mâinile, de fiecare dată, în dreptul orelor 10 și 2.

Greșeli de accelerare

La 800 rpm (ralanti) majoritatea șoferilor apasă ambreiajul, după care iau de tot piciorul de pe el și apasă accelerația. Într-o astfel de situație mașina se poate opri. Pentru ca mașina să nu fie smucită și să nu se oprească deodată, motorul trebuie să ajungă la 1200-1500 rpm. Acest lucru se face prin apăsarea pedalei de accelerație într-un mod ușor, fără a produce un zgomot neplăcut, deranjant. Apoi, trebuie luat ușor piciorul de pe ambreiaj și apăsată simultan accelerația.

Orice șofer poate realiza această tehnică privind afișajul bordului. Persoanele care au mai multă experiență, își pot da seama când motorul ajunge la 1200-1500 rpm ascultând sunetul scos de acesta.

Economisirea combustibilului

Șoferii cu experiență, dar și începătorii au tendința de a conduce în viteză neutră pentru a face economie la combustibil. Din păcate, atunci când motorul nu este conectat la roți (se conduce în viteză neutră sau ambreiajul este acționat), șoferul nu mai are control asupra autoturismului.

Pentru a accelera, acesta este nevoit să schimbe viteza, însă acest lucru nu se face deodată, ci în câteva secunde. Atunci când mașina merge pe o suprafață alunecoasă, șoferul riscă să piardă controlul asupra autovehiculului în încercarea de a schimba viteza.

Pentru obținerea vitezei dorite în curbe și în cadrul traseelor dificile, se recomandă utilizarea frânei de motor, chiar dacă drumul este uscat sau umed.

Privitul în oglinzi

Din păcate, tot mai mulți șoferi privesc doar în oglinzi atunci când merg înapoi și nu mai întorc capul pentru a vedea dacă vine ceva din spate. În oglinzi nu poți vedea totul, pentru că mai există și puncte moarte. Este foarte important să te și întorci pentru a avea mai multă vizibilitate, mai ales atunci când ieși cu spatele dintr-o parcare.

Este indicat să atunci când mergi cu spatele să privești în oglinzile laterale, dar să te și întorci, pentru a avea o vizibilitate mai bună. Când dai cu spatele verifică să nu fie copii în spatele mașinii și mergi cu viteză redusă.

Nefolosirea semnului de începător

Mulți începători evită să-și pună semnul corespunzător pentru geam pentru a nu se simți inferiori. Potrivit legii, șoferii începători sunt obligați să poarte semnul de începător în geam până împlinesc un an de la obținerea permisului de conducere. După aceea, dacă se simt siguri pe ei, îl pot da jos. Sunt și persoane care au obținut permisul de conducere de peste un an, dar încă folosesc acest semn pentru că șofează rar.

Multe persoane îi “agresează în trafic” pe cei care au semnul de începător în geam pentru că se cred superioare. Însă, începătorii nu trebuie să se lase intimidați și să renunțe la “lămâiță“, ci să o poarte în continuare timp de un an de zile.

Ore de conducere pe vreme favorabilă

Multe persoane fac ore de conducere doar atunci când condițiile meteo sunt favorabile, iar șoseaua este uscată. Însă, acestea ar trebui să conducă și pe timpul nopții, sau atunci când plouă sau ninge. Doar așa vor învăța să conducă corect în orice situație.

Orele de conducere pe timp de zi, nu sunt la fel ca orele de conducere pe timpul nopții. După ce un cursant învață să conducă ziua, trebuie să treacă la nivelul următor și să învețe să conducă și pe timp de noapte. La Evodrive, incercăm cât mai mult cu putință să imbinăm atât condițiile meteo cât și cele de trafic, pentru a vă pregăti 100% pentru traficul fără instructorul in dreapta.

Viteză foarte mică în trafic

Dacă conduci cu o viteză de 20-40 km/oră sigur blochezi circulația și încalci anumite reguli de circulație. Un polițist te va amenda dacă mergi cu această viteză pe autostradă de exemplu. Ar fi bine să mergi cu 60/70 km/oră atunci când limita de viteză din zona respectivă îți permite asta, iar șoseaua este liberă. Dacă nu ești sigur pe tine, este recomandat să mai iei câteva ore de conducere pentru a-ți îmbunătăți abilitățile de conducere.

Lasă un comentariu