Greseli frecvente la traseu!

+40 736 955 331

Hai sa ne cunoastem!

conduc@evodrive.ro

Scrie-ne un email

Calea Vitan 229, Sector 3

Bucuresti

Dragilor revin cu un articol chiar daca va spun mereu care sunt greselile frecvente pe care elevii le fac la proba practica (si anume traseu).

Pentru obtinerea permisului (oferta scoala de soferi categoria B) trebuiesc evitate aceste greseli frecvente la traseu, si daca faceti asta, va asigur ca obtinerea permisului va fi foarte usoara!

Greseli frecvente la traseu care trebuiesc evitate!

Trebuie sa ne asiguram atunci cand schimbam directia de mers, sau schimbarea benzilor!

Candidatii la examenul de traseu fac adesea greseli in ceea ce priveste asigurarea corespunzatoare la schimbarea benzilor de circulatie sau a directiei de deplasare. In special, la schimbarea benzilor de la stanga la dreapta, acestia se asigura superficial, uitandu-se doar in oglinda si neglijand punctul mort.

O asigurare corecta necesita intoarcerea capului spre dreapta si privirea pe geamul usii din fata-dreapta, la nivelul stalpului de la jumatatea autoturismului.

De asemenea, este important sa fiti atenti la virajul la stanga peste linia de tramvai, unde trebuie sa va uitati in partea stanga, spre sina de tramvai, si sa ramaneti pe loc, paralel cu sina, daca vine tramvaiul. Aceste greseli, considerate elementare, pot fi penalizate la examenul de traseu din cauza lipsei experientei si a emotiilor din timpul probei practice.

Reduceti viteza in locurile semnalizate

La examenul de traseu, una dintre greselile frecvente este nereducerea vitezei de deplasare in locurile unde avem aceasta obligatie, in special la trecerile de pietoni nesemaforizate unde nu trebuie sa depasim 30 de kilometri pe ora.

Pentru a evita astfel de erori, trebuie sa observam din timp trecerile de pietoni si sa reducem viteza, acordand prioritate pietonilor aflati pe trotuar.

Inainte de a intra intr-o intersectie sau de a efectua un viraj, trebuie de asemenea sa reducem viteza din timp, astfel incat sa evitam orice situatie nedorita care ar putea conduce la picarea probei practice.

O alta greseala frecventa la examenul de traseu este nesemnalizarea sau semnalizarea necorespunzatoare a intentiei de a schimba directia de deplasare.

Pentru a evita astfel de erori, este important sa semnalizati intentia de a schimba banda de circulatie sau de a vira la dreapta sau la stanga cu suficient timp inainte. De asemenea, trebuie sa fiti atenti la semnalizarea altor participanti la trafic, cum ar fi indicatorul de directie al unui vehicul din fata dvs.

O alta situatie in care trebuie sa fiti atenti la semnalizare este atunci cand mergeti pe o banda de circulatie care se termina, de exemplu, la o intersectie. In acest caz, trebuie sa semnalizati intentia de a schimba banda inca de la inceputul benzii, astfel incat ceilalti participanti la trafic sa stie ca doriti sa va schimbati directia de deplasare.

La examenul de traseu, nesemnalizarea sau semnalizarea necorespunzatoare poate fi penalizata cu pierderea de puncte sau chiar cu respingerea probei practice. De aceea, este important sa fiti atenti la semnalizare si sa o utilizati corespunzator.

Este foarte important sa fiti atenti la toate indicatoarele rutiere si sa respectati semnificatia acestora in timpul examenului de traseu.

Unii candidati nu observa indicatorul de schimbare a directiei de mers sau nu inteleg semnificatia acestuia, ceea ce poate duce la greseli in trafic si chiar la pierderea punctelor necesare pentru a trece examenul.

De asemenea, indicatorul de trecere a pietonilor este unul dintre cele mai importante semne rutiere, iar nerespectarea acestuia poate fi foarte periculoasa pentru pietoni.

Candidatii trebuie sa acorde intotdeauna prioritate pietonilor care traverseaza pe trecerea de pietoni, iar daca nu respecta aceasta regula, pot primi o depunctare mare si chiar sa pice examenul.

Este important sa invatati semnificatia tuturor indicatoarelor rutiere si sa fiti atenti la acestea in timpul examenului de traseu, deoarece aceasta poate face diferenta dintre a trece sau a pica examenul.

Este important sa fiti atent si sa respectati cu strictete traseul indicat de examinator. Acesta poate fi confuz sau suparat daca nu respectati indicatiile si va poate depuncta sau chiar respinge de la examen.

Asigurati-va ca ati inteles bine indicatiile si ca le urmati cu atentie. De asemenea, nu ezitati sa intrebati examinatorul in cazul in care aveti vreo neclaritate in legatura cu traseul sau indicatiile primite.

Exact, este foarte important să nu plecaţi de pe loc cu frâna de mână trasă. Acesta este un aspect esențial și se va verifica la începutul probei practice. Dacă examinatorul constată că ați pornit mașina cu frâna de mână trasă, veți fi eliminat automat de la examen.

Pentru a evita această greșeală, trebuie să fiți atent la maneta frânei de mână în momentul în care porniți mașina și să vă asigurați că aceasta este coborâtă în jos, apăsând pe butonul din capătul acesteia. În caz contrar, chiar și o distanță scurtă parcursă cu frâna de mână trasă poate cauza daune grave la sistemul de frânare al mașinii.

Oprirea motorului la plecarea de pe loc

La examenul de traseu, oprirea motorului la plecarea de pe loc este una dintre cele mai frecvente greseli intalnite.

Chiar daca nu este considerata o greseala grava, candidatii trebuie sa fie atenti sa nu se panicheze si sa incerce sa recupereze imediat, fara sa identifice cauza care a determinat oprirea motorului.

De asemenea, este important sa nu isi piarda atentia la trafic sau sa repete aceeasi greseala de mai multe ori.

Penalizari pentru greselile frecvente la traseu

Penalizarea greselilor la examenul auto poate varia in functie de importanta si consecintele greselii. Iata lista detaliata a penalizarilor pentru fiecare categorie de greseala la examenul auto:

  1. Pregatirea pentru drum:
    • Nereglarea scaunului, a oglinzii retrovizoare, nefixarea centurii de siguranta, neeliberarea franei de ajutor – 6 puncte
    • Necunoasterea aparaturii de bord sau a comenzilor autovehiculului – 21 puncte
  2. Manevrarea si pozitia autovehiculului in timpul mersului:
    • Nesincronizarea comenzilor (oprirea motorului, folosirea incorecta a treptelor de viteza) – 6 puncte
    • Nementinerea directiei de mers – 9 puncte
    • Folosirea incorecta a drumului, cu sau fara marcaj – 6 puncte
  3. Schimbarea directiei de mers si virajele:
    • Neasigurarea la schimbarea directiei de mers – 6 puncte
    • Executarea neregulamentara a virajelor – 6 puncte
    • Nesemnalizarea sau semnalizarea gresita a schimbarii directiei de mers – 6 puncte
  4. Circulatia in intersectii:
    • Neincadrarea corespunzatoare in raport cu directia de deplasare – 6 puncte
    • Efectuarea unor manevre interzise (oprire, stationare, intoarcere, mers inapoi etc.) – 6 puncte
    • Neasigurarea la patrunderea in intersectii – 9 puncte
  5. Depasirea:
    • Ezitarea repetata de a depasi alte autovehicule – 6 puncte
    • Nerespectarea regulilor de executare a depasirii ori efectuarea acesteia in locuri si situatii interzise – 21 puncte
  6. Prioritatea:
    • Neacordarea prioritatii vehiculelor si pietonilor care au acest drept – 21 puncte
    • Tendinte repetate de a ceda trecerea vehiculelor si pietonilor cand nu au prioritate – 6 puncte
  7. Semne si indicatoare:
    • Nerespectarea semnificatiei indicatoarelor si marcajelor – 9 puncte
    • Nerespectarea semnificatiei culorii rosii a semaforului – 21 puncte
    • Nerespectarea semnificatiei semaforului cu lumina galbena intermitenta – 9 puncte
  8. Viteza:
    • Nereducerea vitezei in locurile impuse de lege – 9 puncte
    • Depasirea vitezei maxime admise – 9 puncte
    • Conducerea cu viteza redusa in mod nejustificat – 6 puncte
  9. Timp nefavorabil:
    • neindemanarea in conducere in conditii de ploaie, zapada, mazga, polei – 9 puncte
    • deplasarea cu viteza neadecvata conditiilor atmosferice si de drum – 9 puncte
  10. Nerespectarea normelor privind trecerea la nivel cu calea ferata 21 puncte
  11. Executarea unor manevre obligatorii de indemanare in traseu:
    • oprirea si pornirea din rampa – 7 puncte
    • parcarea cu fata, cu spatele sau lateral – 7 puncte
    • intoarcerea pe o strada cu una sau mai multe benzi de circulatie pe sens – 7 puncte
    • mersul inapoi – 7 puncte
  12. Producerea unui accident sau interventia examinatorului pentru evitarea unui pericol iminent 21 puncte

Mai multe informatii despre examenul de traseu puteti gasi si pe siteul DRPCIV

Lasă un comentariu